Velkommen  

Artikler og værktøjer

Kurser

Advokaters brug af Linkedin

Danske Advokaters markedsføringskampagne Dinrådgiver.dk understøtter advokaters aktive brug af Linkedin til at skabe nye relationer til små og mellemstore virksomheder SMV'er og synliggøre egne ydelser. Nedenfor kan du få praktiske oplysninger til at komme i gang med  at bruge Linkedin. Danske Advokater har i tilknytninger hertil etableret en profil, hvor vi har tilknyttet 2 grupper – en for erfaringsudveksling mellem virksomheder og advokater og en lukket gruppe, som kun er for medlemmer af Danske Advokater.  

Gode råd til brug af LinkedIn

(listen forventes suppleret af erfaringer fra de afholdte LinkedIn-seminarer)

Lav en politik for de ansattes brug af sociale medier
At lave en decideret politik for brugen af sociale medier viser, at virksomheden støtter op om brugen af mediet og er villig til på forhånd at adressere de problemer, som kan opstå med utilfredse eller ubetænksomme ansatte.
For det andet kan ledelsen med politikken måske beskytte det brand, som der er investeret store ressourcer i at skabe. Hvis en ansat på ingen måde præsenterer sig i de sociale medier som repræsentant for sin arbejdsgiver og ikke udtaler sig om emner, der relaterer sig til arbejdsgiveren, kan den ansatte i de fleste tilfælde ikke begrænses af arbejdsgiverens politik.
Politikken kunne f.eks. berøre, at medarbejderen bør:  
 

  • Gør det klart for medarbejderne, at der stilles særlig skærpede krav til medarbejdernes iagttagelse af tavshedspligten, loyalitetspligten og øvrige opførsel, hvis medarbejderne har klienter, advokater eller andre samarbejdspartnere som forbindelser på LinkedIn. Dette skal iagttages både i forbindelse med statusopdateringer, valg af profilbilleder og ved indmeldelse i grupper på LinkedIn.
  • Vide, at uanset hvordan privacy settings indstilles, så er posts stadig offentlige.
  • Tage stilling til, i hvilket omfang medarbejderne udover at oplyse om deres arbejdsgiver er berettigede til at repræsentere advokatfirmaet i forbindelse med brugen af LinkedIn
  • Tage stilling til, om medarbejderne er berettigede til at anbefale advokater eller andre leverandører af juridiske ydelser via LinkedIn uden forudgående aftale med advokatfirmaet
  • Anføre, at orientering om medarbejderens fratrædelse via LinkedIn skal aftales med advokatfirmaet forud for opdateringen, men at medarbejderne under alle omstændigheder er forpligtede til at opdatere deres ansættelsesretlige status senest dagen efter, at de er fratrådt stillingen i advokatfirmaet
  • Sørge for, at de ansættelsesretlige konsekvenser af medarbejdernes overtrædelse af retningslinjerne klart fremgår af personalepolitikken.
  • Gøre det klart for medarbejderen, at de skal undlade at poste negative kommentarer om både virksomheden, kunder og konkurrenterne.
  • Gøre det klart for medarbejderen, at de skal undlade at poste billeder af andre uden samtykke


Vær opmærksom på hvad du må ift. markedsføringsloven
Se særskilt notat udarbejdet med hjælp fra Delacour Dania 
 


Praktiske link for vejledning i brug af Linkedin

Det sociale  netværk Linkedin har website-adresse www.linkedin.com
Linkedin har etableret et vejledningsområde, hvor du kan få nyttig viden om alle de mange muligheder Linkedin tilbyder, bliv inspireret ved at se online film her.
Du finder et generelt vejledningsområde her.
Du kan også få adgang og aktivt arbejde på Linkedin fra din mobile enhed, se mere her.

For at komme igang med brug af Linkedin skal du oprette en personlig profil
Se vejledning herom, klik her
Oprettelse af ny profil, klik her

Ønsker du at etablere en virksomhedsprofil
Se vejledning herom, klik her
Oprettelse af ny virksomhedsprofil, klik her

Ønsker du at deltage i diskussioner på Linkedin
Se vejledning herom, klik her

Ønsker du at dine kontakter i din Microsoft Outlook adressebog importeres til din Linkedin profil
Det gøres her. Se vejledning her, klik her

Ønsker du Linkedin integreret i Microsoft Outlook
Se vejledning herom, klik her

Har du forslag til praktiske links eller andet relevant materiale, som vi kan henvise til i brug af Linkedin, så send en mail til mail@danskeadvokater.dk

Denne side er løbende under udarbejdelse og senest opdateret den 26. september 2011.
 


 

Nyheder

KURSER

Steen Hermansen
Steen Hermansen | Digitaliseringschef | 33 43 70 21 | she@danskeadvokater.dk


Kontakt

Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.


Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.


Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.

Læs mere…

33 43 70 21