Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen etablerede den 1. maj ”Center for Digitale Platforme”, som skal styrke håndhævelsen af konkurrencereglerne over for digitale platforme. Samtidig skal centeret udarbejde analyser af platformenes adfærd for blandt andet at afdække, hvordan de påvirker konkurrencen, vækstvilkårene for mindre virksomheder og forbrugerne.
Som en opfølgning på Disruptionrådets drøftelser om digitale platforme, gode rammevilkår og fair konkurrenceforhold har regeringen besluttet at afsætte midler til en styrke håndhævelse af konkurrencereglerne over for digitale platforme.
Initiativet indebærer, at Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen kan styrke håndhævelsen af konkurrencereglerne over for de digitale platforme, og gennemføre analyser af, hvordan platformenes adfærd påvirker konkurrencen, vækstvilkårene for mindre virksomheder og forbrugernes muligheder for at navigere sikkert på de digitale markeder. Læs mere her
På kurset Markedsføringsjura for praktikere den 23. oktober 2019 får du viden om og redskaber til at udnytte mulighederne og styre uden om faldgruber, når du udarbejder markedsføringskampagner eller på anden vis beskæftiger dig med marketing. Du får et godt kendskab til reglerne i den nye markedsføringslov. Og persondataforordningen med dens markant forhøjede bøder må du ikke overse. Læs mere her
Få alle de vigtige nye afgørelser og regler inden for konkurrenceretten på kurset Konkurrencenyt den 4. februar 2020 og undgå unødig eksponering. Læs mere her