Velkommen  (0 bonuspoint)

Salg og markedsføring

Tiderne er forbi, hvor klienterne automatisk kom ind af døren, uden at man skulle løfte en finger. Der er i dag en øget konkurrence fra revisorer, ejendomsmæglere, virksomhedsagenter og sågar bedemænd.

Vi anbefaler, at du som advokat arbejder strategisk med, hvilke ydelser du tilbyder, målgruppen du leverer til, samt hvordan du vil markedsføre din virksomhed.

En strategisk afgrænsning af dit felt og din målgruppe betyder, at du bevidst indstiller din markedsføring på at kommunikere med levende mennesker, der har bestemte behov og bestemte handlemønstre. Dette gælder uanset om det er privat- eller erhvervskunder.

Valget af advokat handler ofte om tillid. Klienter eller kunder, som de jo er, har meget svært ved at gennemskue, om det er den rette rådgivning, de har fået, om de har fået det til den rette pris, eller om de kunne have fået en bedre løsning et andet sted. Så den bedste markedsføring er en glad kunde. Mersalg er altid nemmere end nysalg.

Kvalificerer derfor din kommunikation og undgå at falde i den berygtede kommunikationsfælde: ”at kommunikere til alle og ramme ingen”. Kommunikationen skal også være troværdig. 

Kundefokusering i advokatvirksomheder et operationelt værktøj for udvikling og fastholdelse af kunderne. Dyrk de gode relationer og styrk forretningens lønsomhed.

Læs den her

 

Hvad er markedsføring?

Markedsføring kan foregå på mange måder – via nyhedsbreve, ved afholdelse af gå-hjem-møder, annoncer i lokalavisen, via LinkedIn mv. Hver gang du introducerer dig selv, taler du med en potentiel kunde.

Læs artiklen om den gode modtagelse, hvor Kaalund & Partnere i Silkeborg fortæller, hvordan klienterne får den bedste modtagelse på nettet, telefonen, receptionen mv.

 

Hvordan laves et godt online nyhedsbrev, magasin eller en twitter update?

Kunsten er at finde ud af, hvad målgruppen interesserer sig for og ikke spamme sin læser. 1-5 artikler er ofte passende, men kun hvis de er relevante. Det samme er afgørende for, hvor ofte der sendes noget ud. Og husk at skrive en knivskarp teaser-tekst, der fortæller hvorfor lige denne artikel er interessant. Emnelinjen skal fortælle præcist, hvad det er for en værdi, modtagerne får, hvis de investere deres tid i det.

Læs artiklen ”Det betaler sig at dele ud af sin viden”. Se hvorfor og hvordan og få indblik i, hvad Horten, Everheds og Dahl gør.

 

Vil du vide mere?

Vi holder løbende kurser om markedsføring. Se på vores kursus- og uddannelsessider, om der er noget, der passer din virksomhed.

Læs også artiklen om, hvordan salgstræningen intensiveres i branchen.

Nyheder

KURSER

Del
Øyvind Fagerstrand
Øyvind Fagerstrand | Forretningsudviklingschef | T: +45 33 43 70 16 | E: ofa@danskeadvokater.dk

Kontakt

Øyvind er ansvarlig for forretningsudvikling – for branchen som helhed og for rådgivning til medlemsvirksomheder. 

 

Øyvind arbejder ud fra sin markedsindsigt med at varetage branchens kommercielle udvikling. Via et vidt forgrenet netværk i branchen og med en række eksterne rådgivere, forsyner Øyvind medlemmerne med ledelsesuddannelse, markedsfakta, analyser og trends som har betydning for branchens og den enkelte virksomheds konkurrencekraft.

 

Øyvind udfordrer konstant status quo og har blik for hvordan såvel produktiviteten som lønsomheden kan øges. Derfor er Øyvind også en uundværlig bidragsyder til både strategiudvikling og brandingen af branchen.

Læs mere…

Kontakt Øyvind Fagerstrand på tlf.

33 43 70 16