Velkommen  (0 bonuspoint)

Vejen til partnerskabet

Advokatvirksomheder er partnerdrevene virksomheder. Det betyder, at der er en række partnere, som både er ejere og ansatte i virksomheden. Der er ofte langt flere ejere i forhold til andre virksomheder – og det ses også, at der er en langt større udskiftning i ejerkredsen.

Og derfor bliver der også løbende optaget nye partnere – både i de mindre og de større virksomheder.

De første spæde skridt på vejen mod et partnerskab i en advokatvirksomhed kan tages allerede på jurastudiet. Hvad vælger man som speciale, og opbygges der allerede et netværk, som kan udnyttes senere. Vejen fortsætter gradvist i årene som fuldmægtig og advokat, og visse steder skal kandidaten igennem en partnerprøve-periode. Ikke alle kan blive partnere.

Når partnerskabet endelig bliver åbnet, viser der sig en helt ny verden af både indsigt og krav. Som udgangspunkt udfylder man forskellige roller i løbet af sin periode som partner. Partnerskabets fem stadier er:

1. Opbygning af forretningen
2. Opbygning af de dybe klientforhold
3. Intensiv involvering i firmaets strategi og ledelse
4. Planlægning af generationsskifte
5. Planlægning af tiden uden for firmaet

Du kan i en artikel fra Danske Advokaters magasin læse om vejen til partnerskab hos Gorrissen Federspiel. Her fortæller managing partner, Peter Appel bl.a.; ”De allerhøjeste faglige egenskaber og kvaliteten af advokaternes arbejde er selvfølgelig helt grundlæggende. Men i det øjeblik man bliver partner, træder man pludselig ind i en verden, hvor der også er finansielle mål, man skal nå. Og det ansvar skal du hele tiden kunne løfte. Derfor skal personen vise forretningsmæssige evner og lyst til at gå ind og drive forretning. I den sammenhæng lægger vi meget vægt på relationsopbygning.

Læs artiklen her, hvor du også kan læse om Camilla Collets vej til partnerskabet.

Nyheder

KURSER

Del
Øyvind Fagerstrand
Øyvind Fagerstrand | Forretningsudviklingschef | T: +45 33 43 70 16 | E: ofa@danskeadvokater.dk

Kontakt

Øyvind er ansvarlig for forretningsudvikling – for branchen som helhed og for rådgivning til medlemsvirksomheder. 

 

Øyvind arbejder ud fra sin markedsindsigt med at varetage branchens kommercielle udvikling. Via et vidt forgrenet netværk i branchen og med en række eksterne rådgivere, forsyner Øyvind medlemmerne med ledelsesuddannelse, markedsfakta, analyser og trends som har betydning for branchens og den enkelte virksomheds konkurrencekraft.

 

Øyvind udfordrer konstant status quo og har blik for hvordan såvel produktiviteten som lønsomheden kan øges. Derfor er Øyvind også en uundværlig bidragsyder til både strategiudvikling og brandingen af branchen.

Læs mere…

Kontakt Øyvind Fagerstrand på tlf.

33 43 70 16