Hvad er sekretærens opgaver og hovedpunkterne ved behandlingen af en civil retssag? Og hvordan anvendes www.minretssag.dk mest hensigtsmæssigt?
På kurset "Retssagsbehandling - minretssag.dk" den 8. oktober i Aarhus gennemgår vi en retssags forløb (lige fra udtagelse af stævning, udarbejdelse af processkrifter og frem til domsafsigelse) med udgangspunkt i domstolenes sagsportal: www.minretssag.dk.
Med udgangspunkt i de vigtigste af sekretærens opgaver, gennemgår vi bl.a.:
- Udtagelse af stævning
- Svarskrift
- Forberedende retsmøde
- Yderligere processkrifter
- Beregning og betydning af frister
- Berammelse af hovedforhandlingen
- Indkaldelse af vidner
- Påstandsdokument/sammenfattende processkrift
- Udarbejdelse af ekstrakt og materialesamling
- Hovedforhandlingen og afsigelse af dom
- Anke/kære
I forhold til www.minretssag.dk gennemgår vi bl.a.:
- Oprettelse af ny sag med minimering af information til ens klient
- Upload af dokumenter og meddelelser til retten
- Sortering/filtrering af bilag til brug for udarbejdelse af ekstrakt
- Rettighedsstyring med begrænset adgang til advokatvirksomhedens sager
- Sidste nyt