Velkommen  

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 


16-09-2011
LinkedIn rummer stort potentiale for advokater

Advokatvirksomheder landet over kan få stor glæde af LinkedIn, der er verdens største professionelle sociale netværk. Derfor har vi sørget for, at LinkedIn er et integreret element i advokatbranchens markedsføringskampagne, der begyndte den 1. september med TV-spots på TV2 News, og som snart følges op med bannerannoncering på Børsens website. Og derfor anbefaler vi de af vore medlemmer, der endnu ikke er på LinkedIn, til at oprette sig hurtigst muligt – og til at tilslutte sig de to grupper, Danske Advokater har oprettet. Her er et link til LinkedIn.

De to grupper
Den ene gruppe, der knytter sig specifikt til kampagnen, hedder: ”Hvad bruger du din advokat til?”. Tanken er at få skabt en debat og faglig udveksling med særligt erhvervskunderne og dermed udnytte det sociale netværk som en markedsføringsplatform. Alle kan give deres besyv med i diskussionerne – både kunder, konkurrenter og advokater. Tanken er, at den trafik, der generes på LinkedIn om brugen af advokat, gerne skal bidrage til at positionere advokater bedre og i en tættere dialog med potentielle og eksisterende kunder.

Den anden gruppe hedder blot: ”Danske Advokater”. Den er tænkt som en lukket gruppe for alle medlemmer af Danske Advokater. Dette er branchens eget lukkede forum, hvor vi kan diskutere branchepolitiske forhold, erhvervsforhold, udvikling, give ros og ris mv. Vi har her som mål, at broderparten af alle medlemmer skal tilmelde sig.

Har udviklet sig meget
LinkedIn anses - uden sammenligning - for at være det mest seriøse sociale medie. Oprindeligt var det blot stedet, hvor man samlede sine forretningsrelationer, så man stadig var forbundet med disse, selvom de måtte skifte e-mail og/eller job. Sidenhen har LinkedIn udviklet sig meget og er nu et stærkt online-netværk, hvor man både kan udstille sin professionelle profil (CV) og skabe nye relationer - baseret på kompetencer, interesser, relationer og evnen til at netværke. Endelig – og nok så vigtigt - er LinkedIn blevet et naturligt markedsføringsmedie, hvor klientrelationer skabes og styrkes.

Workshops om LinkedIn et hit
Danske Advokater er netop nu ved at gennemføre en lang række LinkedIn-workshops for vore medlemmer landet over. Her kan man høre, hvordan LinkedIn kan bruges i en professionel sammenhæng. Man bliver klædt på til selv at oprette en profil og lærer, hvordan både end virksomhed og man selv kan få glæde af at være på LinkedIn. Disse workshops har været et sandt tilløbsstykke. Flere af dem er overtegnede, men det er stadig muligt at finde ledige pladser på enkelte af dem.
Læs mere her

Gode råd og vejledninger
Danske Advokater har endvidere oprettet et afsnit på vores hjemmeside, hvor man kan finde en lang række gode råd og vejledninger i forbindelse med brugen af LinkedIn. Der er bl.a. en beskrivelse af, hvordan man opretter en profil og en virksomhedsprofil på LinkedIn.
Læs mere her


uwk

 

Sider

KURSER

Ulrikke W. Krogbeck
Ulrikke W. Krogbeck | Vicedirektør for medlemsservice og brancheudvikling | uwk@danskeadvokater.dk


Kontakt

Ulrikkes overordnede opgave er at få engagerede medlemmer og skabe værdi af medlemskabet af Danske Advokater.


Sammen med sin afdeling skal hun finde ud af, hvad medlemmer og kunder vil have, og hvordan Danske Advokater kan udvikle branchen sammen med dem. 

Læs mere…

33 43 70 13