Velkommen   (0 lektioner)

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 

Domstolsstyrelsen har fået udarbejdet en analyse af sagsportalen Minretssag.dk, og de første forbedringstiltag er allerede implementeret. I fredags blev der tilføjet yderligere et par justeringer, der skal forbedre performance på Minretssag.dk.

10-12-2018
Stabiliseringsplan for minretssag.dk

Domstolsstyrelsen har fået udarbejdet en analyse af sagsportalen Minretssag.dk, og de første forbedringstiltag er allerede implementeret.

 

Hos Danske Advokater har vi deltaget i møder hos Domstolsstyrelsen, hvor vi også har forelagt de tilbagemeldinger, vi fik fra vores medlemmer i seneste brugerundersøgelse af Minretssag.dk. De mange tilbagemeldinger her været med til at bekræfte, hvor omfattende og problematisk situationen er ude hos jer brugere af Minretssag.dk. Så endnu engang tak til jer, der bidrog til brugerundersøgelsen.

 

Når Domstolsstyrelsen har lagt de næste opdateringer på Minretssag.dk, vil vi på sociale medier spørge brugere af Minretssag.dk, om de kan mærke en forbedring. Vi håber, at Domstolsstyrelsens tiltag og stabiliseringsplan vil virke hensigtsmæssigt.


Domstolsstyrelsen har offentliggjort deres stabiliseringsplan for Minretssag.dk, hvor du kan få indsigt i udfordringerne, og de planer der er for systemopdateringer i første halvår af 2019.

 

Direktør for Domstolsstyrelsen, Kristian Hertz, udtaler bl.a. ”Det er helt afgørende, at brugerne kan løse deres opgaver i systemet på tilfredsstillende vis. Situationen er derfor alvorlig og dybt beklagelig.”

 

Læs Domstolsstyrelsen egen nyhed, hvor der også er en række anbefalinger til jer brugere, her.

 

Oplever du stadig problemer?
Hos Danske Advokater ser vi med tilfredshed på, at Domstolsstyrelsen har stort fokus på at forbedre Minretssag.dk. Skulle du opleve, at en frist ikke kan overholdes på grund af problemer med systemet eller systemnedbrud, så læs vores nyhed ”Fortsat problemer med Minretssag.dk” fra den 20. november 2018 her

she
 
kommentarer

 

Sider

KURSER

Steen Hermansen
Steen Hermansen | Digitaliseringschef | 33 43 70 21 | she@danskeadvokater.dk


Kontakt

Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.


Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.


Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.

Læs mere…

Kontakt Steen Hermansen på tlf.

33 43 70 21