Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.
15-11-2021 Vigtigt til jer, der har adgang til andres Digital Post Det gælder, hvis I er bobestyrer, kurator, likvidator eller på anden vis varetager en anden persons eller virksomheds digitale postkasse.
Digitaliseringsstyrelsen har skrevet ud til de virksomheder, der har adgang til mapper i en anden borgers eller virksomheds digitale post. Den funktion udgår, når alle danske virksomheder får en ny løsning til offentlig Digital Post den 30. november 2021. Det betyder, at der skal uddelegeres læseadgang til de medarbejdere, som skal kunne bruge adgangen. Bemærk, at brevet er stilet til NemID administratoren i jeres virksomhed. Se Digitaliseringsstyrelsens brev her
Kræver ny opsætning i Rettighedsportalen
FAQ med spørgsmål og svar
Et af de aktuelle spørgsmål er:
Flyttes alle de konkurser m.m. man i dag har adgang til automatisk med over i den nye løsning? Ja. Som udgangspunkt flyttes de tilhørende kurator-/likvidator-/bobestyrer-fuldmagter over. Nogle fuldmagter er allerede flyttet, og de sidste bliver flyttet i perioden den 26. – 30. november.
Der kan ikke sendes beskeder i Digital Post den 26. – 29. november Læs Digitaliseringsstyrelsen nyhed
Mere viden og hjælp
Der er bl.a. link til webinar, som Digitaliseringsstyrelsen holdt specielt for advokatvirksomheder. |
Tilbage |
Kontakt
Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.
Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.
Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.
33 43 70 21