Velkommen  

Artikler og værktøjer

Kurser

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.


14-03-2022
Ny Digital Post den 21. marts 2022

I weekenden fra fredag den 18. marts kl. 17 til mandag den 21. marts 2022 kl. 9 omlægges Digital Post fra det offentlige til en ny løsning.

 

Tilgår du offentlig digital post på virk.dk eller via e-Boks, og har du på sidstnævnte accepteret, at du fortsat ønsker at modtage Digital Post i e-Boks, er alt efter den 21. marts sådan, som du kender det i dag - og så alligevel ikke helt.

 

Har du opsat brugerrettigheder til at begrænse adgang i dag til virksomhedens egne mapper, eller har du adgang til andre personer og virksomheders digital post som bobestyrer, kurator eller lignende, skal du være opmærksom på, at brugerrettigheder fremover administreres i Rettighedsportalen.

Få hjælp til Digital Post på Virk 

 

Rettighedsportalen

Fremover skal du administrere dine egne rettigheder i Digital Post og anmode om adgang til andres Digital Post på Rettighedsportalen.

Se vejledning til Rettighedsportalen

 

Videresendelse til eget mailsystem

Offentlig post kan ses på e-Boks, men kan fremover ikke videresendes til dit eget system ved brug af NemID virksomhedscertifikat. Fremover skal du benytte et ”afhentningssystem”, hvis du vil have Digital Post i dit eget mailsystem. Hvis I ikke anskaffer jer et afhentningssystem, skal I efter den 21. marts 2022 læse jeres post fra offentlige myndigheder på Virk, i e-Boks eller på mit.dk.

 

Vi er opmærksomme på, at der for øjeblikket er usikkerhed om valg af ”afhentningssystemer”. Vi har hos Danske Advokater peget på et par leverandører, som også tilbyder sikker mail-løsninger, og ved, at der også er andre aktører på markedet. Vi opfordrer til, at I ser tiden an og tilgår jeres Digital Post online, indtil valg af afhentningssystem er afklaret. Hos Danske Advokater vil vi prøve at henvise til forskellige muligheder, så følg med på vores afsnit om Digital Post, som vi ajourfører løbende.

 

Har du spørgsmål om ny Digital Post, er du velkommen til at kontakte Steen Hermansen på mail she@danskeadvokater.dk eller telefon 33 43 70 21. Steen kan dog være svær at træffe mandage og tirsdag i de kommende uger, da han er med på vores medlemsmøder, hvor han også fortæller om ny Digital Post. Du kan fortsat nå at tilmelde dig til mødet i Næstved den 21. marts kl. 9-12 eller i København den 22. marts kl. 9-12 her.


Steen Hermansen
Steen Hermansen | Digitaliseringschef | 33 43 70 21 | she@danskeadvokater.dk


Kontakt

Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.


Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.


Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.

Læs mere…

33 43 70 21