Velkommen  

Artikler og værktøjer

Kurser

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.


30-06-2022
Er du fortsat udfordret med ny Digital Post?

Overgangen til ny Digital Post har givet mange udfordringer og især problemer hos flere, der administrerer andres digitale post som bobestyrer, kurator mm.


Der var en del fejl med Rettighedsportalen i starten, som løbende er blevet udbedret, men hvordan er situationen nu?


Der opleves desværre også aktuelt store forsinkelser med manuel videresendelse af digital post, og hvad er status på Digital Post efter nedbruddet med NemID – er der fortsat af fejl og problemer?


Webinar med Digitaliseringsstyrelsen
Hos Danske Advokater vil vi gerne hjælpe de medlemmer, der fortsat er udfordret med Digital Post, til en dialog direkte med det team, der sidder med Digital Post hos Digitaliseringsstyrelsen.


Derfor inviterer vi til et webinar den 17. august kl. 10:00. Du kan tilmelde dig webinaret her 


Digitaliseringsstyrelsen vil gerne være bedst muligt forberedt til webinaret, så send gerne en mail med en kort beskrivelse af dine udfordringer, meget gerne med skærmbilleder af problemerne, hvis det er muligt at vise dem visuelt. Kontaktpersoner fremgår nedenfor.


For at vi kan få den nødvendige indsigt, så husk at oplyse på hvilken platform du har problemerne (borger.dk, Virk[ET1] , e-Boks eller mit.dk), og om det er videresendelse af Digital Post fra det offentlige eller privat.


Du kan se vejledning for indberetning af fejl til Digitaliseringsstyrelsen her.


Eksempler på problemer sendes senest den 10. august til digitalpost@digst.dk med cc til Esra Teksen esrte@digst.dk og Steen Hermansen she@danskevokater.dk. Start emnefelt med ”Digital post advokater”.


Aktuelle problemer og løste fejl
Du kan se Digitaliseringsstyrelsens samlede oversigt over registrerede fejl og løste fejl, som løbende ajourføres

Digitaliseringsstyrelsens oversigt over kendte fejl rummer bl.a.:

  • Der mangler efternavne på borgere i Rettighedsportalen.
  • Nogle afsendere oplever, at der kan være sporadiske udfordringer med forretningskvitteringer, som ikke afleveres fra Digital Post-løsningen, på tværs af protokoller.


Digitaliseringsstyrelsen oplyser også hvad der er løst, og her kan nævnes:

  • Brugeren har fået tildelt rettigheder til virksomhedens digitale postkasse, men får besked “Ingen adgang til Digital Post”, når der forsøges at logge på Virk.
  • Det er muligt for rettighedsadministrator at tildele en likvidator, kurator eller bobestyrer adgang til en medarbejder.
  • Det er muligt at tildele ekstern adgang til en gruppe.
  • Aktiveringslink, der har fejlet, når man får tildelt ny rettighedsadministrator.


Har du spørgsmål til noget vedr. Digital Post, er du også velkommen til at kontakte Danske Advokaters Digitaliseringschef Steen Hermansen på mail she@danskeadvokater.dk eller telefon 33 43 70 21.


Steen Hermansen
Steen Hermansen | Digitaliseringschef | 33 43 70 21 | she@danskeadvokater.dk


Kontakt

Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.


Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.


Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.

Læs mere…

33 43 70 21