Velkommen  

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 

Kan jeg få hjælp til at betjene domstolenes nye sagsportal, og skal jeg have NemID for at få adgang? Ja lyder svaret for Domstolsstyrelsen, som netop har lavet en FAQ på de 20 mest stillede spørgsmål til ny sagsportal. Læs alle svarene her.

14-12-2015
Sådan svarer Domstolsstyrelsen på oftest stillede spørgsmål om ny sagsportal

Kan jeg få hjælp til at betjene domstolenes nye sagsportal, og skal jeg have NemID for at få adgang? Ja lyder svaret fra Domstolsstyrelsen, som netop har lavet en FAQ på de 20 mest stillede spørgsmål til ny sagsportal. Læs alle svarene nedenfor.

 

Danske Advokater har stillet en lang række praktiske spørgsmål omkring Domstolsstyrelsens nye sagsportal, som indgår i en netop offentliggjort FAQ på Domstolsstyrelsens hjemmeside. FAQ’en giver svar på spørgsmål om, hvad den nye sagsportal vil indeholde, hvordan den kommer til at virke, og hvordan den vil ændre behandlingen af sager.

 

Domstolsstyrelsen vil løbende udbygge FAQ’en med yderligere spørgsmål og svar efterhånden som styrelsens projektgruppe bliver afklaret med svar på de mange detaljer om praktiske forhold, som skal afklares før pilotdrift. Den seneste udmelding er, at der forvendtes opstart med pilotdrift ved Horsens Byret og Vestre Landsret i 2. kvartal af 2016.

 

Danske Advokater forventer, at vi i starten af det nye år kan orientere om en række dialogmøder rundt i landet med deltagelse af Domstolsstyrelsens projektteam. Dialogmøderne planlægger vi at afholde umiddelbart før pilotdrift i marts måned. Derved håber vi, at alle de medlemmer, der vil blive berørt af digitaliseringen, også kan blive godt rustet med information inden pilotdriften skydes i gang.

Læs de første spørgsmål og svar til FAQ’en her
 

she
 
kommentarer

 

Sider

KURSER

Steen Hermansen
Steen Hermansen | Digitaliseringschef | 33 43 70 21 | she@danskeadvokater.dk


Kontakt

Steen rådgiver medlemsvirksomheder i køb af it, har kendskab til leverandørerne af it-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter.


Han er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som den digitale retsproces, digital tinglysning, sikker mail med retterne, ejendomsdatarapporter, cloud computing m.m.


Steen afholder løbende undervisning inden for it-relaterede emner.

Læs mere…

Kontakt Steen Hermansen på tlf.

33 43 70 21