Velkommen  

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 

Domstolsstyrelsen udskyder pilottest af ny sagsportal til digital sagsbehandling af civile sager til andet halvår af 2016. Forsinkelsen skyldes behov for kvalitetssikring af det nye IT-system.

23-02-2016
Pilottest af ny sagsportal for civile sager udskydes

Domstolsstyrelsen udskyder pilottest af ny sagsportal til digital sagsbehandling af civile sager til andet halvår af 2016. Forsinkelsen skyldes behov for kvalitetssikring af det nye IT-system.

 

Den planlagte pilottest af Domstolsstyrelsens nye IT-system til behandling af civile sager ved Vestre Landsret og Retten i Horsens i april 2016 udskydes til efter sommerferien 2016.

 

Domstolsstyrelsen forklarer forsinkelsen med, at tests har påvist nogle fejl, hvorfor leverandøren har set sig nødsaget til at melde forsinkelse på den sidste del af udviklingen af JFS-systemet til civile sager.

 

”Langt hovedparten af systemet fungerer, som det skal, og de medarbejdere og advokater, som har været med til at teste JFS Civil, er positive over funktionalitet og systemet. I forbindelse med de endelige test af forskellige procestrin har vi imidlertid fundet nogle fejl, som betyder, at vi ikke har kunnet godkende den seneste leverance fra leverandøren. Kvaliteten skal være i orden, og derfor har vi nu besluttet at udskyde pilottesten for at være sikre på, at leverandøren kan nå at få rettet fejlene, inden systemet bliver udrullet i de første retter”, siger Sandra Kaae Bauer, projektchef i Domstolsstyrelsen.

Læs Domstolsstyrelsens nyhed

 

Tidsplanen for implementering ved alle retter vil blive nærmere fastlagt over den kommende tid. Opdateringer om tidsplanen bliver meldt ud på domstol.dk.

 

Danske Advokater har allerede fastlagt tre kurser i september 2016 om den praktiske brug af den nye digitale sagsportal, et i Aarhus og to i København. Her vil vores digitaliseringschef, Steen Hermansen, der har været og fortsat er involveret i projektet, bl.a. gennemgå alle de praktiske forhold med en live gennemgang af sagsoprettelsen.

Danske Advokaters kurser om den digitale sagsportal afholdes i september 2016, og du kan tilmelde dig her.

 
kommentarer

 

Sider

KURSER

Søren Møller Andersen
Søren Møller Andersen | Chef for kommunikation og public affairs | 33 43 70 19 sma@danskeadvokater.dk


Kontakt

Søren er ansvarlig for Danske Advokaters kommunikation, presse og public affairs.  

 

Søren arbejder med alle genrer inden for kommunikation. Han tager sig blandt andet af foreningens pressearbejde og er ansvarlig for den digitale kommunikation og vores nyhedsbreve. 

 

Du er altid velkommen til at ringe til Søren, hvis du eksempelvis har forslag til særlige emner, som Danske Advokater bør sætte fokus på i sin kommunikation med medlemmerne. 

Læs mere…

33 43 70 19