Velkommen  

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 

Nye digitale virksomheder har brug for rådgivere, der kan hjælpe dem i opstartsfasen.

14-06-2016
Bliv rustet til at rådgive digitale virksomheder

Nye digitale virksomheder har brug for rådgivere, der kan hjælpe dem i opstartsfasen. Derfor tilbyder Danske Advokater et modul på kongressen, hvor du får svar på, hvilke særlige udfordringer, der gør sig gældende for digitale start-ups - hvad er nødvendigt, hvad er overflødigt, og hvad er direkte skadeligt rådgivning! Læs her de 5 vigtigste spørgsmål du får besvaret på kongressen:



Vi lever i den digitale tidsalder, hvor nye digitale virksomheder springer frem hver dag. De er kendetegnet ved, at de ofte er tænkt globalt, er datatunge, baserer sig på forskellige typer af rettigheder, udfordrer det kendte og tit løber ind i særlovgivning. Derfor er der brug for dygtige rådgivere, som kan hjælpe virksomhederne i opstartsfasen. På modulet ”Rådgivning af digitale start-ups” på Danske Advokaters Kongres den 30. september 2016 får du besvaret nogle af de vigtigste spørgsmål for, at du kan blive en god rådgiver for sådanne virksomheder.



Én af oplægsholderne er Henrik Mansfeldt Witt, certificeret IT-advokat i IntegraLaw. Han er specialist i IT-ret og immaterialret (patentret, varemærkeret, ophavsret og know how), krænkelsessager, markedsføringsret og persondatalovgivning. Henrik har i mange år ydet rådgivning til iværksættere og opstartsvirksomheder samt ejerledede virksomheder og rettighedstunge virksomheder, herunder mange virksomheder som sælger deres produkter internationalt.

 

Henrik har listet de 5 vigtigste spørgsmål, du får svar på i hans oplæg:
 

1. Hvad kendetegner en digital virksomhed?

2. Hvilke særlige forhold gælder der for en digital virksomhed?

3. Hvordan rådgiver man om en forretningsmodel, som er ny og ’spændende’ – hvor juraen ikke passer til?

4. Hvordan håndterer man hele spørgsmålet om rettigheder?

5. Hvad man gør ved noget, der er født globalt i en dansk kontekst?

 

På modulet møder du også digital iværksætter Ulrik Jensen, bestyrelsesformand for iMotions, som vil fortælle om sine erfaringer og værdien af en rådgiver. iMotions er en ny virksomhed, der udvikler software til at registrere kundeadfærd ved at se på øjen- og ansigtsbevægelser.

Digital trendanalytiker Christiane Vejlø er ordstyrer på oplæggene.

Tilmeld dig kongressen her

 
kommentarer

 

Sider

KURSER

Søren Møller Andersen
Søren Møller Andersen | Chef for kommunikation og public affairs | 33 43 70 19 sma@danskeadvokater.dk


Kontakt

Søren er ansvarlig for Danske Advokaters kommunikation, presse og public affairs.  

 

Søren arbejder med alle genrer inden for kommunikation. Han tager sig blandt andet af foreningens pressearbejde og er ansvarlig for den digitale kommunikation og vores nyhedsbreve. 

 

Du er altid velkommen til at ringe til Søren, hvis du eksempelvis har forslag til særlige emner, som Danske Advokater bør sætte fokus på i sin kommunikation med medlemmerne. 

Læs mere…

33 43 70 19