Velkommen  

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 

På kongressen fredag den 30 september vil Christiane Vejlø, kendt fra den digitale livsstilsblog, Elektronista og radioprogrammet 24/7, give sit bud på hvad, der venter lige om hjørnet, og hvordan hun ser fremtidens digitale menneske. Hvilke digitale trends er væsentlige for vores virksomhed lige nu? Hvilken teknologi bringer fremtiden? Hvad skal vi sige på de sociale medier? Hvordan kan vi få vores indhold på flere platforme? Hvordan engagerer vi de rigtige? Hvad skal vi bruge vores budget på, og hvad skal vi sortere fra? Og endelig hvordan kan vi sikre os, at teknologien gør livet bedre og ikke bare mere forvirrende?

01-08-2016
Disruption og fremtidens digitale menneske

På kongressen fredag den 30 september vil Christiane Vejlø, kendt fra den digitale livsstilsblog, Elektronista og radioprogrammet 24/7, give sit bud på hvad, der venter lige om hjørnet, og hvordan hun ser fremtidens digitale menneske. Hvilke digitale trends er væsentlige for vores virksomhed lige nu? Hvilken teknologi bringer fremtiden? Hvad skal vi sige på de sociale medier? Hvordan kan vi få vores indhold på flere platforme? Hvordan engagerer vi de rigtige? Hvad skal vi bruge vores budget på, og hvad skal vi sortere fra? Og endelig: hvordan kan vi sikre os, at teknologien gør livet bedre og ikke bare mere forvirrende?

 

Både Airbnb og Uber er markante eksempler på den digitale revolution, der ændrer fundamentet for de brancher, der oplever, hvordan nye initiativer æder sig ind på gamle og velafprøvede forretningsmodeller.

 

Den opløsning og de markante forandringer, som blandt andet digitalisering og anvendelsen af ny teknologi har medført i erhvervslivet over hele verden, bliver ofte defineret som ”disruption”. Disruption er en afbrydelse – det er en kontinuitet, der forsvinder. Det er en anden måde at gribe tingene an på – hvis forretningsmodellerne bliver afbrudt – eller alt hvad, der har været god latin eller en bestemt måde at arbejde på, bliver afbrudt.

 

Med digitaliseringen opstår der rigtig gode muligheder for skalering, som nye aktører udnytter, fordi udviklingsomkostningerne er de samme, uanset om der er én eller mange brugere. Det kan hurtigt tage fart og vokse, så de muligheder og de markedsforhold, som de eksisterende spillere på markedet i første omgang slet ikke interesserede sig for, pludselig står som en væsentlig konkurrent og alternativ til det eksisterende.

 

Hvad betyder hele denne udvikling for advokatbranchen?

På kongressen har vi valgt at tage den digitale udvikling meget seriøst og har derfor moduler om f.eks. rådgivning af digitale start-ups og persondataret. Jesper Ravn fra modulet ”Retten til ikke at blive set” fortæller blandt andet ”Vi står lige nu ved begyndelsen til en revolution, der vil forandre den måde, vi lever, arbejder og tænker på. Der er ingen tvivl om, at brugen af big-data vil blive endnu mere anvendt fremadrettet – eksempelvis inden for ansættelsesret, familieret og M&A. Men samtidig med at personoplysninger i hidtil uset grad er tilgængelige på de digitale platforme, varsler EU med den nye persondataforordning en skærpet kurs i forhold til brugen af persondata. Derfor er det nødvendigt, at advokater forbereder sig på at have EU's nye persondataforordning på rygraden, så de ved, hvilke specifikke oplysninger, det er lovligt at indhente – ikke mindst set i lyset af de store bødestørrelser, som vil blive en realitet med den nye forordning.

 

Du kan stadig nå at melde dig til kongressen. Du kan se hele programmet og tilmelde dig via tilmeldingssiden. Aftenen slutter af med et brag af en fest med casino og drinks.

 

Fik du læst vores temanyheder om disruption i advokatbranchen? Ellers kan du læse eller genlæse dem her:

Sådan ruster du dig til den digitale revolution

Professorens 10 gode råd til at mestre digital disruption

Google-direktør: Virksomheder bør ruste sig til digital disruption

 

 

 

 

 
kommentarer

 

Sider

KURSER

Søren Møller Andersen
Søren Møller Andersen | Chef for kommunikation og public affairs | 33 43 70 19 sma@danskeadvokater.dk


Kontakt

Søren er ansvarlig for Danske Advokaters kommunikation, presse og public affairs.  

 

Søren arbejder med alle genrer inden for kommunikation. Han tager sig blandt andet af foreningens pressearbejde og er ansvarlig for den digitale kommunikation og vores nyhedsbreve. 

 

Du er altid velkommen til at ringe til Søren, hvis du eksempelvis har forslag til særlige emner, som Danske Advokater bør sætte fokus på i sin kommunikation med medlemmerne. 

Læs mere…

33 43 70 19