Velkommen  

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 

Når virksomheden skal skifte ejer, er det vigtigt at få en god rådgiver med i processen, så der kan lægges en køreplan. Det skriver Berlingske Business den 21/2.

23-02-2018
Skab overblik inden ejerskifte

Når virksomheden skal skifte ejer, er det vigtigt at få en god rådgiver med i processen, så der kan lægges en køreplan. Det skriver Berlingske Business den 21/2.

 

Danske Advokaters adm. direktør, Paul Mollerup, udtaler bl.a. i artiklen:

 

”Overblikket over hele situationen er essentiel, og derfor er det første råd, at hvis man overvejer et generationsskifte i løbet af de næste 10-15 år, så skal man i gang nu. Der er utrolig mange faktorer der spiller ind, og ting der skal overvejes, så det er en smart ide at komme i gang så tidligt som muligt.”

 

Han fortsætter med at fortælle, at jo mere komprimeret tidsforløbet er, jo sværere er det at lave en optimal løsning.

 

”Den største faldgruppe er at komme for sent i gang. Der er meget jura der skal gennemgås, og samtidig kan der være mange følelser indblandet i at skulle give afkald på en virksomhed. Det skal tales ordentligt i gennem.”

 

”Det er vigtigt at huske på, at der er mange måde at lave et generationsskifte på, det handler om hvilken virksomhedstype det handler om, og ikke mindst om den skal overdrages til et familiemedlem, en ekstern eller en ledende medarbejder,” udtaler Paul Mollerup.

Læs hele artiklen her

 
kommentarer

 

Sider

KURSER

Søren Møller Andersen
Søren Møller Andersen | Chef for kommunikation og public affairs | 33 43 70 19 sma@danskeadvokater.dk


Kontakt

Søren er ansvarlig for Danske Advokaters kommunikation, presse og public affairs.  

 

Søren arbejder med alle genrer inden for kommunikation. Han tager sig blandt andet af foreningens pressearbejde og er ansvarlig for den digitale kommunikation og vores nyhedsbreve. 

 

Du er altid velkommen til at ringe til Søren, hvis du eksempelvis har forslag til særlige emner, som Danske Advokater bør sætte fokus på i sin kommunikation med medlemmerne. 

Læs mere…

33 43 70 19