Velkommen  

Artikler og værktøjer

Kurser

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.


27-01-2020
Tjek Brugdata.dk, når du er i tvivl om, hvordan du må anvende indsamlet data

  • Må jeg dele oplysninger om mine kunder med mine leverandører?
  • Hvilke informationer må jeg opbevare om mine medarbejdere?
  • Hvad er kravene til sikker opbevaring af forskellige data?

 

Du har sikkert en masse data om dine kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere. Det kan f.eks. være dine kunders købsmønstre eller dine medarbejderes kontaktinformation. Men hvad må du bruge de informationer til?

 

På Brugdata.dk er det let at finde relevant information, når du er i tvivl om brug af data. Brugdata.dk er et samarbejde mellem Erhvervsstyrelsen og andre myndigheder. På brugdata.dk kan du få svar på konkrete spørgsmål om alt fra indsamling, opbevaring og videregivelse af data til datasikkerhed og brug af data til kommunikation og markedsføring.

 

Du finder også henvisninger til konkrete afgørelser, som giver et godt indblik i, hvordan reglerne skal forstås i virkeligheden. Der er også skabeloner, der er lige til at udfylde, så du har styr på juraen, når du laver aftaler med kunder og leverandører om brug af data.

Besøg Brugdata.dk her


Søren Møller Andersen
Søren Møller Andersen | Chef for kommunikation og public affairs | 33 43 70 19 sma@danskeadvokater.dk


Kontakt

Søren er ansvarlig for Danske Advokaters kommunikation, presse og public affairs.  

 

Søren arbejder med alle genrer inden for kommunikation. Han tager sig blandt andet af foreningens pressearbejde og er ansvarlig for den digitale kommunikation og vores nyhedsbreve. 

 

Du er altid velkommen til at ringe til Søren, hvis du eksempelvis har forslag til særlige emner, som Danske Advokater bør sætte fokus på i sin kommunikation med medlemmerne. 

Læs mere…

33 43 70 19