Velkommen  (0 bonuspoint)

Nyheder

Får du ikke allerede vores nyhedsmail, kan du tilmelde dig her.

 

Rådgiver du små og mellemstore virksomheder? Så er der en god nyhed til dine kunder: Virksomhedsejere med tegningsret kan nu bruge deres private NemID, når de er i gang med digital selvbetjening på Virk, eller når de skal give dig en fuldmagt.

22-02-2017
Virksomheder kan nu bruge privat NemID

Rådgiver du små og mellemstore virksomheder? Så er der en god nyhed til dine kunder: Virksomhedsejere med tegningsret kan nu bruge deres private NemID, når de er i gang med digital selvbetjening på Virk, eller når de skal give dig en fuldmagt.

 

Erhvervsstyrelsen forventer, at det især er nystartede enkeltmands-virksomheder, som får glæde af den nye direkte adgang til digital selvbetjening:

 

- Start-ups har altid kunnet nøjes med at hive deres nøglekort til privat NemID op fra skuffen for at få et cvr-nummer. Men når de så kørte længere ned af digitaliseringsvejen, så blev de mødt med krav om at bestille den såkaldte medarbejdersignatur. Den kunne de så sidde og vente på, inden de kunne komme videre. Det er helt unødvendigt nu, siger Carsten Ingerslev, kontorchef i Erhvervsstyrelsen.

 

Ejere af iværksætterselskaber, anpartsselskaber og aktieselskaber kan også bruge deres private NemID, hvis han eller hun alene har tegningsretten.

 

Når du skal modtage en fuldmagt

Du kan som rådgiver modtage en fuldmagt med dit private NemID, hvis du tegner din virksomhed alene, og din kunde har brugt sit private NemID. Har din kunde derimod brugt sin medarbejdersignatur, finder du fuldmagten i NemLog-in/Brugeradministrationen.

 

Medarbejdersignaturen fungerer stadig til de offentlige selvbetjeningsløsninger på Virk, og den er nødvendig i virksomheder, hvor medarbejdere i stedet for ejeren skal indberette på Virk.

 

Erhvervsstyrelsen forventer, at frivillige foreninger får mulighed for at benytte et privat NemID i stedet for en medarbejdersignatur i løbet af 2017.

Læs mere på Virk

 

Brug fortsat NemID medarbejdersignatur i advokatvirksomheden

Danske Advokater anbefaler advokatvirksomheder - også enkeltmands-virksomheder - at de fortsat benytter NemID medarbejdersignatur i deres virksomhedsaktiviteter som fx selskabsstiftelse, digital tinglysning og andre lignede digitale aktiviteter. Derved holdes ens virksomhedsaktiviteter helt adskilt fra ens aktiviteter som privatperson.

she
 
kommentarer

 

Sider

KURSER

Del
Steen Hermansen
Steen Hermansen | Digitaliseringschef | T: +45 33 43 70 21 | E: she@danskeadvokater.dk

Kontakt

Steen rådgiver om advokatbranchens digitale udfordringer og it-løsninger til advokatvirksomheder.

 

Steen er hr. IT inden for advokatbranchen. Han rådgiver medlemsvirksomheder i køb af IT, har kendskab til leverandørerne af IT-systemer og er i tæt dialog med domstolene ved udrulning af nye digitaliseringsprojekter. Steen arbejder også med udvikling af websites, intra- og extranet.

 

Steen er vores spidskompetence vedrørende it-relaterede emner som f.eks. digital tinglysning, sikker mail med retterne, minretssag.dk, Cloud computing m.m.

 

Steen afholder løbende dialogmøder/undervisning inden for de it-relaterede emner.

Læs mere…

Kontakt Steen Hermansen på tlf.

33 43 70 21