Velkommen

Artikler og værktøjer

Kurser

Kursusbeskrivelse

Facebook LinkedIn Twitter Gem i din kalender 2024-09-05 10:00:00 2024-09-05 17:00:00 Europe/Copenhagen Dødsbobeskatning (ej tilmeldt) Dødsbobeskatning, Tilmeld på: https://danskeadvokater.dk/Default.aspx?ID=22318&GroupID=&PageNum=2&Loginbox=true&ProductID=PROD3086 Danske Advokater, Valencia - Vesterbrogade 32, 1620 København V Udskriv

Dødsbobeskatning

Få styr på, hvornår et bo er skattepligtigt og de andre vigtige regler inden for beskatning af dødsboer.

Udbytte: Du får overblik over reglerne om beskatning af dødsboer og får helt styr på din rådgivning.

Kursusbeskrivelse

Vi gennemgår reglerne i dødsboskatteloven med fokus på, hvordan du kan anvende dem i praksis. Særligt boer, der ligger i grænsefeltet mellem skattepligt og skattefritagelse kræver viden om konsekvenserne af, hvordan du disponerer i det enkelte bo.

Du bliver opdateret på de nyeste regler og praksis på kurset, bl.a.:

• Generelt om skattepligtige boer kontra skattefrie boer
  • Skattesubjekter kontra uskiftet bo
  • Afgrænsning af dødsboets indkomst fra arvingernes indkomst
  • Hvor længe boets skattepligt vedvarer, herunder fristreglerne i dødsboskifteloven
  • A conto udlodninger og fælder og faldgruber
  • Indkomstopgørelsen og skatteberegningen
  • Særligt om skattefrie boer
  • Aktieindkomst
  • Udlodning med succession
Underviser
Birte Rasmussen

Advokat (H), Ejerpartner

Ingen beskrivelse.

Rebekka Højmark-Breiner

Advokat, partner

Rebekka Højmark-Breiner er advokat hos HjulmandKaptain, hvor hun primært arbejder med Familieret, Arveret, Dødsbobehandling, Tvangsfjernelsessager, Ejendomshandler samt Handicapområdet. Rebekkas rådgivning omfatter primært skilsmisse, samlivsophævelse, forældremyndigheds- bopæls- og samværssager, dødsbobehandling, udarbejdelse af testamenter, ægtepagter, samejeoverenskomster og samlivskontrakter, køb og salg af fast ejendom samt privatretlig rådgivning i forbindelse hermed.

Henvendt til

Advokater og sagsbehandlere med erfaring inden for dødsboer. Medarbejdere ansat ved domstolene eller andre, der kommer i berøring med beskatning af dødsboer, er også meget velkomne.

Pris og praktiske oplysninger

Tid og sted

5. sep. 2024 kl. 10:00 - 17:00

Pris: kr. 5.250,00

Medlemspris: kr. 4.250,00

Priser er ekskl. moms

Danske Advokater, Valencia
Vesterbrogade 32
1620 København V

7 kursuslektioner

Kursus Danske Advokater
Kursus | 33 43 70 00 | kursus@danskeadvokater.dk

Danske Advokater afholder kurser og uddannnelser inden for de fleste privat- og erhvervsretlige emner. Kontakt os, hvis du har spørgsmål vedrørende et kursus.