Benytter du online møder med dine kolleger og klienter?
Få gode råd til deltagelse i online møder her.
Tjekliste for bobestyrerboer
Danske Advokater og Advokatsamfundet har lancerer en tjekliste til brug ved bobestyrerboer.
Du kan se tjeklisten her
Guide til strategi & forretningsudvikling i advokatvirksomheder
Hvordan kan du arbejde med strategi og forretningsudvikling i en advokatvirksomhed? Vi har udviklet en ny guide med målrettede værktøjer, modeller og beskrivelse af, hvordan processer kan tilrettelægges til vores medlemmer. Kom et skridt foran andre og udvid dit marked.
Du finder guiden her - pdf eller i-paper
HR-portal
Danske Advokaters ”HR-portal” samler relevante tips og ”værktøjer” til HR-arbejdet i den travle advokatvirksomhed
Åbn portalen her
Ledelsesguide
Guiden præsenterer dig for de syv ledelsesprincipper for enhver moderne advokatvirksomhed.
Læs guiden her
Guide - honoreringsformer
Guiden handler om øget opmærksomhed på forskellige mulige honoreringsformer, om forventningsafstemning og om værdien af advokatens arbejde.
Læs guiden her
Diversitetsguide
Diversitet på arbejdspladsen er både god forretning og udtryk for samfundsansvar. Fordelene er mange.
Læs de 5 trin til øget diversitet her
Databeskyttelsesforordningsværktøj
Vi har samlet hvad, der er værd at vide om de nye persondataregler.
Se regler og guides her
Guide - karaktergennemsnit jura
Her finder du hjælp til at sammenligne universiteternes karakterer, når du skal ansætte en ny fuldmægtig.
Se guiden her
Interne hvidvaskningsregler
Her kan du finde et notat om advokatvirksomheders overholdelse af hvidvasklovens regler om risikovurdering og risikostyring samt eksempler på de interne regler, som enhver advokatvirksomhed skal udarbejde for at overholde hvidvaskloven.
Advokathåndbogen
Advokathåndbogen er et beregningsprogram til udregning af bl.a. afgifts- og renteberegninger.
Prøv den her
Etablering af advokatvirksomhed
Find gode råd for udarbejdelse af forretningsplaner, budgetter, IT, forsikringer, mv. ved etablering af en ny advokatvirksomhed etablering.
Læs mere her
Momsvejledning for advokatvirksomheder
En overskuelig og let tilgængelig håndbog for advokatvirksomheder om moms og lønsumsafgift.
Læs mere her
Advokatetiske regler
Danske Advokaters etiske udvalg kommenterer løbende de advokatetiske regler i dette søjlediagram.
Læs kommentar her
Arbejdspladsvurdering
Alle virksomheder med ansatte skal udarbejde en arbejdspladsvurdering, en såkaldt APV. Virksomheder, der er medlem hos Danske Advokater kan benytte dette værktøj.
LinkedIn er det foretrukne sociale netværk i en forretningskontekst og er meget relevant for markedsføring.
Læs her om advokaters brug af LinkedIn.
Salær-guide
En ”tjekliste”, når du skal give retten den redegørelse, den skal bruge ved omkostningsafgørelsen.
Se tjeklisten her
Aftalebrev og forretningsbetingelser
Advokaten skal i medfør af de advokatetiske regler oplyse sine kunder om en lang række forhold inden rådgivningen kan påbegynde, herunder prisoplysninger for den konkrete sag, hvis kunden er en forbruger.
Se en skabelon for, hvordan et tilbud/aftalebrev og det tilhørende sæt forretningsbetingelser kan se ud her.
Guide til generationsskifte af mindre advokatvirksomheder
Få inspiration, konkrete værktøjer og vejledning til overdragelse af din advokatvirksomhed.
Læs guiden her
Anmeldelse - retshjælpsforsikring
Til anmeldelse af en tvist under den private retshjælpsforsikring - udarbejdet i samarbejde med Advokatsamfundet og Forsikring og pension.
Læs mere og se blanketten her
Smædekampagner - gode råd
Advokater er næsten altid involverede i rådgivning mv., der kan udløse modsætningsforhold i relation til såvel egne kunder som modparter.
Læs de gode råd her.
Deltagelse på IBA-møder
Tips og ideer om at få det meste ud af deltagelse på IBA-møder.
CSR-værktøjer
Salg af CSR-rådgivning er en naturlig tillægsydelse i forhold til den juridiske rådgivning, du allerede yder som advokat. Se her hvordan.
Tjekliste for advokaters bestyrelsesarbejde
En tjekliste om de forhold, som advokaten bør undersøge og tage stilling til i forbindelse med at påtage sig og udføre bestyrelsesarbejde.
Advokatundersøgelser
En praktisk vejledning til, hvordan man mest hensigtsmæssigt gennemfører en advokatundersøgelse.
Generationsskifte
Hjælp dine klienter med at få italesat ejer- eller generationsskiftet ved brug af dette let tilgængelige dialogværktøj.
Læs folderen her
Nyheder
KURSER

Kontakt
Ulrikke beskæftiger sig med alt fra strategiudvikling til opbygning af internationale relationer og udarbejdelse af værktøjer til medlemmer.
Ulrikke er sekretariatets advokat og har efter mere end 10 år i branchen, et stort netværk, som udnyttes dagligt. Ulrikke arbejder også med CSR, diversitet og ledelse, samt øget brug af advokat ved ejerskifte. Endelig har Ulrikke fornøjelsen af at være sekretær for bestyrelsen og repræsentantskabet.
Læs mere…Kontakt Ulrikke W. Krogbeck på tlf.
33 43 70 13